♥All About My Family, My Friend, Food, Hobby and We Are Also Love Travelling♥

Thursday, October 9, 2014

Kisah Raya Aidiladha kami

Citer kisah raya haji kami tahun ni. tahun ni raya kat kampung hubby. sistem giliran tetap berjalan tanpa kompromi. heheh... apa yang penting pagi raya tu belah sapa? hehe. sbb raya puasa aritu pagi raya kat umah mak abah kiter, jadiknya raya haji ni belah suami la. lama dah tak balik kampung time raya haji ni. sbb takde wat korban lembu ke apa. tahun ni, makcik-makcik hubby nak balik umah pusaka, sbb mertua balik kampung, balik kampung jugak la. walau takde korban lembu, tapi dapat kumpul2 raya sama-sama dah cukupla kan. memula cam malas gak nak balik. sbb tau kalau kat kpg hubby tu nak tgk org korban lembu kena gi umah-umah orang yg wat korban. bukan cam kat gombak ni merata2 leh tgk lembu. kat surau depan, surau taman tepi, surau taman belakang. nak banyak lagi tgk kat masjid. puas tgk lembu nak kena sembelih. orang bandar dapat tgk lembu cam tgk panda. kikiki...

gerak ari sabtu. kol 1 lebih baru gerak. tupun lambat gerak singgah umah mak abah kiter dulu. makan tengahari sup tulang. sok raya anak pompuan sorg takde. sedih arr tak raya dgn family sendiri.

singgah umah makcik kat ampang antar rempeyek. makan tengahari lagi. mmg penuh perut. kiter takpe kenyang perut ngantuk leh tido. driver la sian...

 


kesian nak selfie anak beranak
himpit2 sume
monopod sudah hilang

ikut gi surau rupanya
dah cuak. time tgh siap-siap budak kecik ni leh hilang.




ayna dgn jubah yg neneknya beli utk kakak echa kat mekah
dia jugak yg merasa pakai jubah ni



 pakai jubah je pagi raya
senang takyah pikir nak kaler apa

tak dapat gambar berlima
kakak echa sombong tul time ni
ada ramai kawan, dah tak heran mama papa dan adik2 dia
amik gambar sesama pun taknak

hubby bawak gi tgk lembu kat umah jiran kat kampung ni
boleh la dari takde langsung
barula terasa raya dapat tgk lembu. huhu


selfie time org tgh nak tumbangkan lembu...

  

khusyuk tul dia tgk lembu tu mengganas



satu-satunya geng kecik aqil.. dhiya..


paksa gak kakak echa senyum amik gambar







nak juagk tu..



5 comments:

mama amir said...

Samala kita..turn raya ikut giliran...tapi turn raya korban thn ni turn rumah mak abah saya sebab raya puasa dah kat mentua...hihi

Ann Ishak said...

macam mane dak kecik tu boleh hilang sekejab

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed said...

hehe..samelah sistem giliran kite..klu raya puasa kt umh husbnd, raya korbn kat umh sndiri plak..kikiki

Nafira usof said...

raya korban kali nih kami kt Shah alam jer. meriah jugak beraya korban kat sini. cuma x dapat merasa daging korban lah.. huhuhuhu

LYAfrina said...

walau dah lewat.. ttp nk ucapkan--> salam aidiladha...

comey si kecik tu berjubah..walau terelak..hehe