♥All About My Family, My Friend, Food, Hobby and We Are Also Love Travelling♥

Monday, September 29, 2014

Bengkel Team Buliding Opis 2014 day 2

pagi tu kiter bangun awal. takyah sembahyang jemaah kat surau. kalau kena jugak, sejuk-sejuk, pepagi kol 5.30 nak gi surau mmgla malas. sembahyang kat bilik je. tenangnya kat sini. berkabus.. kawasan felda ada pokok kepala sawit, ada dusun durian, ada pokok rambutan, cempedak. mmg best.

pagi tu senaman dulu. kena la lembutkan otot, urat-urat nak berakit nanti. makan pagi kena makan macam raja. tu yg konsultan kami cakap. hehe.. so, mmg kami makan macam raja puyela.

pas makan, sume kena jalan kaki ke tasik. kat sini tempat jauh-jauh. kena jalan jauh. lobi resort ke chalet pun jauh.

dgr taklimat konsultan hotel camne nak wat rakit. saspen.. saspen...


45 minit masa utk wat rakit ni
yg pompuan ni tolong ikat-ikat jela
kiter tlg pegang je batang pvc tu, tak reti nak ikat-ikat ni
ikat kena kuat kalau tak terburai kat tasik tu nanti

 
muka riak kami
kumpulan 1 dan 2 bekerjasama
kami kumpulan pertama yg siap dulu
mmg riak dan sombong weh. saja wat bising kasi kumpulan tekanan
alih2 kami yg tekanan. hahaha.. pasal pe tau, rakit kami nyaris2 nak tenggelam
tp nyaris2 jela. tak tenggelam pun. huhu.


untungla pakai jaket pun ada yg tolong pakai kan.. time ni ingat kat hubby dah.. camne kalau kiter tenggelam dalam tu. tak reti berenang. kalau hubby ada leh gayut kat dia dah. abang... abang... tolong...


bergambar ramai-ramai sebelum sesi berakit
 

time nak dah naik kat rakit hanya Alalh je la yg tau
takutnya rasa. kiter tak reti berenang walaupun selalu je gi mandi kolam. toink.. toink..
wat muka konfiden je. muka semangat, padahal hati ni gundah-gulana
takpe... naik reramai... satu team.. kalau naik sorg-sorg leh pengsan kot.

kayuh... kayuh.. aik. tgk rakit org lain cun je. timbul je tong biru tu
elok je dorg naik, laju pulak

tapi, rakit kami, tong biru tu tenggelam
puyela slow and steady
kaki pun paras air je. uwaa... maintain... jgn takut.. uwaaa....


kayuh.. kayuh... penat kayuh riles jap
mmg kami plg lambat sampai
tp selamat uolls
biar lambat asalkan selamat
tula tadi time wat rakit bukan main riak kan cepat siap konon


  kumpulan lain dah sampai kami baru la nak uturn.. kikiki..


time ni dah paras bahaya ni


alhamdulillah. tak tenggelam cam kumpulan ni
mmg tengah-tengah tasik rakit leh terburai
ada 2 kumpulan rakit pecah
syukur kami selamat sampai ke penghujung

 mmg seronok sgt aktiviti ni
bukan selalu pun ada aktiviti camni kan
petang ada treasure hunt
malam tu ada bbq dinner, karaoke..

esoknya masuk gua pulak. yg ni adventure gilos..