♥All About My Family, My Friend, Food, Hobby and We Are Also Love Travelling♥

Wednesday, August 13, 2014

Raya-Raya Johor

gegege.. ayoyoyo. dah 17 syawal barula nak citer pasal 2 syawal.

pagi raya kedua, pepagi dah semangat bangun. anak-anak pun semangat mandi pepagi nak pakai baju cantik puye pasal. dorg pun excited nak blk kampung jumpa geng2 kecik dorg kat sana. terus pakai baju raya sbb nak gi beraya kat Muar dulu belah abah mertua.


siap-siap nak gerak dah
gerak skali dgn family hubby
baru best

seronoknya time ni perasaan nak balik kampung beraya 
takde kampung so dapat merasa menumpang keseronokan kat kampung hubby seronok dah



dress pilihan kakak echa
dia mmg demand tau (ikut mamanya kot.. huhu)


beli jugak utk adik ayna
pusing-pusing badan dia nak kembang skirt tu



dgn adik-adik ipar sebelum bertolak

jalan jem
ingatkan raya kedua dah tak jem
skali jem jugak
takpe2.. leh layan lagu balik kampung
anak-anak pun hafal dah lagu tu

perut lapar singgah makan mee bandung dulu

kol 3 ptg sampai dah kat umah makcik kat muar


susunan dari besar ke kecik.. heheh
si kecik skali tu sgtla tak dok diam
asyik nak tawaf satu umah je

  
 

 dah setel beraya 2 umah pun badan dah penat 
tak sabar nak sampai kampung nak mandi
nak dkt maghrib barula sampai kampung


echa dgn uncle kenit dia, Amir
dah besar tgk gambar ni mesti malu-malu.. hehe
 


hamboih.. ni bebudak yg amik gambar sendiri la ni
macam gaya ada


mesti nak kena bagi something
aqil dgn penyapunya di mana-mana
ni tak bagi dia sendiri yg gi amik


raya ketiga, gi beraya lagi
 
 

makcik-makcik belah hubby yg suka bergambar


malam raya ke3 tu wat bbq
seronok kalau ramai-ramai wat acara camni
mmg la asyik maka-makan je


ramai-ramai ni umah luas pun tetap nak menyelit dok satu tempat gak


selalu aqil buli orang
tp dgn dhiya comel ni aqil jadik gentleman. taknak lawan
redha dan pasrah je kena buli
 

ayna yg pemalu
dia seboleh-bolehnya taknak turun dapur sbb kat dapur ramai orang
dia suka lagi lepak kat bahagian atas

ni nenek-nenek dia dapat tangkap dia amik gambar
alololo... ayna wat muka camtu... cuteeee

raya ke4 dah balik gombak 
raya balik kat gombak



3 comments:

lia said...

wahhhh meriahnyer raya...

Mama Miraki said...

Hehehhe..sapalah makcik2 yg gila posing tu ye...hehehheheh....

Nafira usof said...

jauh pi beraya.. Zura ngan husband satu negeri.. raya pertama umah husband dulu tahun nih.. raya ke 3 baru start beraya umah zura.. hehehe