♥All About My Family, My Friend, Food, Hobby and We Are Also Love Travelling♥

Monday, November 12, 2012

Mari Menyalai...

Keje..keje..keje.. ramai yg apply cuti arini kan.. bestnya.. cuti amat limited. terhad utk planning bln 12 nanti.. jadi kena la merajinkan diri utk keje..

Citer pasal makan je.. dah nak lunch kan.. hehe..

Sabtu lepas puye citer.

Teringin daging salai puye pasal sanggup menyalai diri untuk salai daging ni.

Ni time umah mak. daging korban dapat byk. minggu lepas baru wat daging masak lemak cili api. minggu ni wat daging salai lak. umah mak ada tanah lapang leh la menyalai. kalau umah kami sendiri tak dapatla...

Padahal boleh je beli kat pasar tani kan..



melayan kerenah si isteri nak daging salai..
padahal dia pun bantai makan gak..
 

daging salai yg mmg sedappppp.. (sendiri puji.. hihi)
letak belimbing dan kentang byk-byk...


ikan cencaru sumbat
first time buat.. menjadi..
tp, aku tak suka makan ikan ni
goreng ikan sardin je..



9 comments:

Rosidah Binti Muhamad said...

Owh..mcm tu sakai daging..tak tahu sayer...

~aYu~ said...

Rosidah Binti Muhamad,

ikutla style camne pun.. ada yg guna bekas bbq, ada yg guna periuk cam pasu tu.. tp, ni mmg dah ada time nak rebus nasi himpit raya haji tu.. guna jela.. hihi..

fiza said...

Sedapnya klo buat masak lomak cili api ☺☺

♥ Wina ♥ said...

sedapnyerrr!

Zura@Iwan said...

kita keja hari ni..hehe...

daging korban dh abis ritu masuk dlm perut..hehe...

me ikan cencaru suka..hehe..

Kesuma Angsana said...

bestnyer!

Ratu Hatiku said...

Sedapnya....

Mira Adzlia said...

wah..rjinnye hubby akak menyalai..pasnih bule wt bisnis salai menyalai..hikhikhik

ieedaz @ mama_isha said...

Wahhh rajinnye.. :-)