♥All About My Family, My Friend, Food, Hobby and We Are Also Love Travelling♥

Wednesday, August 15, 2012

Cepat Sembuh Sayang..

Jasad kat opis tapi jiwa dan raga ke lain.. risau je rasa. Bkn pasal nak raya.. tp, pasal anak demam. Si kakak dan adik demam. Kakak dah baik, adik je belom lagi. kejap panas badan dia on off. Siang ok. Malam pun ok. tp, bila awal pagi badan dia panas balik dan merengek-rengek. hati ibu mana la tak tersentuh dan sedih kalau anak sakit. mmg risau betul. bila panas je cepat-cepat bangun basahkan kain dgn air paip dan lapkan kat ketiak, leher dan kepala. takleh tido bila anak camtu..

Tahun lepas penah gak camni demam sampai lebih 3 hari. terus aku bawak gi emergency Hospital Selayang. Dua-dua..Kakak Echa dan Ayna kena cucuk amik darah takut kena denggi. Tang cucuk tu tgk anak-anak menangis, aku pun menangis. rasa kesian sgt. Echa takde apa-apa, ayna siap kena xray dada lagi. aku tak sanggup tengok dia menangis, mintak hubby je yg masuk bilik xray. aduhh.. aku taknak keadaan itu berulang. cukupla sekali. alhamdulillah.. takde apa-apa. cuma demam biasa je. mungkin sbb cuaca yang tak menentu.

Masuk arini dah 4 hari Ayna demam. kalau xok gak arini, esok nak bawak gi klinik. pagi tadi time antar Ayna umah MIL dia merengek.. menangis beria. sampai bengkak mata. mungkin tekak dia merah wat dia rasa tak selesa tu..

Ya Allah, sembuhkanlah penyakit anak-anakku. sihatkanlah tubuh badan mereka.. Amin..



cepat sembuh sayang..
dah nak raya ni..

9 comments:

mummycda said...

ayu...macam2 jadi dekat2 nak raya...si aira time2 nak raya la jadi campak..habih muka jd ruam...ida pun dok keja tel mak tny pasal anak..kalau anak tak sihat memang ati kat umah kan...mungkin ayna sakit tekak n pedih..moga2 ayna cepat sembuh yer.....aira pun still batuk malam2....nak bg ubat campak la pulak...

lia said...

Allah.... belas nyer lia tgk Ayna dlm keadaan mcm tu...

lia doakan Ayna & Echa sembuh cepat, amin...

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

Alahai ciannya, itulah kan dh nak raya ni anak demam pulak, mmg x senang duduk kita. Eija pun Ziqry ni dh nak start balik batuk selsema, aritu baru baik ni nak kena balik..susah hati gak ni..

Moga cepat sembuh..

mummY daniSha said...

alaaa siannye dia....get well soon ya!

Mimie_Zatun said...

cepat sembuh sayang..
aminn..

Suraya Baharun said...

musim kot...anak su demam, dah 2 hari dah..panas jugak la tapi su terus bagi ubat cucuk buntut n sambung ubat oral...harap2 sebelum raya ni ok la..semoga kakak echa dan ayna cepat sembuh ye...

~aYu~ said...

dh bawak gi klinik semalam. doktor kata takde apa-apa.

rieda_ffya said...

cepat sembuh dik..da nak raye ni..

Saleha said...

Semoga anak ayu cepat sembuh :)

salam kenal
selamat hari raya :)