♥All About My Family, My Friend, Food, Hobby and We Are Also Love Travelling♥

Wednesday, August 8, 2012

Bila jiran memberi..

Semalam tak jadik buka pose kat umah kami. Buka pose umah MIL je. Sambil tgk Azizul Hasni Awang sambil tu membuat sardin roll. Tetiba je tekak teringin nak makan. Teringin macam apa je kan.. ala, pose ni mestila macam-macam nak makan kan tp aku cuma nak makan sardin roll je. 

Dah siap sardin roll masukkan dalam tupperware dan bawak umah MIL. dah ujung ramadhan ni mood nak ke param amatlah malas sekali.
 
 menu iftar semalam
asam pedas ikan, ikan kicap, masak lemak nangka, bihun goreng
sotong goreng tepung, sardin roll
rojak yg beli kat bellamy


Balik je umah kami, jiran bagi murtabak singapore lak. rezeki.. rezeki.. alhamdulillah. terima kasih jiranku yg baik hati..

ala, yg malasnya dia bagi dalam pinggan cantik. bagila dalam plastik je. takyah la nak kena pulangkan balik pinggan tu. kalau pulangkan mesti nak kena balasan gak kan..

ada mangkuk kakak sebelah umah ni lama dah kat umah aku. tak pulangkan lagi. sbb aku mmg jarang masak. tgkla kalau aku ada mood nak masak dan ada lebih, aku bagi kat jiran-jiran lak..

Orang dah bagi banyak lak songeh.. huhu



14 comments:

Suraya Baharun said...

bihun goreng tu nampak sedap sangat..

izz iizza said...

murah rezeki jiran selalu memberi...jiran iza kt sini semua jenis tutup pintu terus tau..iza nk ketuk bagi makanan pn takut..hihi

inazamri said...

byknye juadah.Akak pulak..awal2 radan malas ke param coz rajin masak..tp akhir2 ni mmg beli je hihi

Noli@Ibu Wafa said...

alhmdulillah rezeki tuh ;)

Karukord Jagau's said...

Bulan puasa ni rasa mcm2 nk makan kan... :)

Mama Gee said...

meriah menu berbuka..

ari tu adalah jiran sebelah menyebelah bg juadah berbuka masa minggu pertama poser...pastu takde bg lg dah... :)

mummycda said...

baiknya jiran...betul dah penghujung ramadan nie mood nak ke param pun dah malas....hhmmm sedap2 lauk juadah tue...sardin memang faberet ida...

Rai said...

bestnya ada jiran camni..

~aYu~ said...

Suraya Baharun, bihun goreng MIL puye mmg terbaik!

izz iizza, ye ke.. kiranya ayu untung la yer dapat jiran camtu.. hmm.

inazamri, terbalik la kan. sy lak rajin masak nak abis Ramadhan ni. haha

~aYu~ said...

Noli@Ibu Wafa, syukur alhamdullillah.

Karukord Jagau's, betul.. mengidam cam org preggy gamaknya. hihi

~aYu~ said...

Mama Gee, sekali sekala best gak kan.

mummycda, biler xtau masak apa mmg sardin jela dalam kepala ni.

Nurul a.k.a Riko said...

Alhamdulillah..rezeki di bulan ramadhan..moga bertambah rezeki Ayu lepas nie.

Ahkak pun dah lamer tak bertukar pinggan dgn jiran2...masing2 balik lewat..jumpa pun jarang2.

~aYu~ said...

Nurul a.k.a Riko,

tq kak. tgh pk nak membalas apa nak pulangkan pinggan tu. hmm

QueeN TerataI said...

kalau Queen kan... biasa bg jiran belu aje.. sbb Queen x pandai masak.. malu la nk bg yg masak sendiri takut x sedap.. :)