♥All About My Family, My Friend, Food, Hobby and We Are Also Love Travelling♥

Monday, July 23, 2012

Nak cuba berbisnes..

Ada citer pasal apa aku ke Vietnam baru-baru ni. Ke sana sbb nak amik stok barang yang kami dah order kat sorg peniaga ni. Kami amik baju kurung cotton yang penuk manik. Aku pun suka beli baju cotton siap lagi-lagi penuh manik.. timbul minat nak beli dan jual baju ni. Saja nak try berniaga kecik-kecik dulu.

Contoh baju kurung yang kami jual ni.. 






Wat masa ni try bisnes kat opis dulu. Alhamdulillah, kawan-kawan ramai yang beli dan support kami. Terima kasih sgt pada sume.. Macam-macam ragam dan tau dah macam mana susahnya berniaga ni.. hehe..

Boleh la tgk kat FB BUTIK SARA ADALYA. Tp, kena add as friend dulu. tak confident nak wat page sendiri. Ada ke nak LIKE nanti.. malu la nak mintak orang LIKE.. huhu.. Ada wat blog gak tp still under maintenance lagi. Insyaallah..

Mmg ada perancangan nak buka butik sendiri satu hari nanti jika ada rezeki lebih dan diizinkan-Nya. Ini baru permulaan dan sudah ada rintangan dan cabarannya. Nanti aku citer kemudian yer.. Salam Ramadhan.. ;)

15 comments:

izla said...

salam ramadhan..
cantik semua baju kurung tuh.
saya x beli lagi nih

Mama Janet said...

bonda awak aritu suruh sy try satu..dia sponsor.tp sayang x muat.agaknya lengan org vietnam kecik2 ye

izzah said...

adatla pancaroba bila kita nk start buat sesuatu...gud luck yek...=)

~aYu~ said...

izla : cantik.. syg lak nak jual rasa mcm nak bolot sume je..
Mama Janet : yg saiz tu kecik la pulak. saiz dia xtentu la. rasa rugi lak. xtau la jadi milik saper baju tu.

~aYu~ said...

izzah : tq yer.. mmg betul. blom apa-apa lagi dah jadik satu benda ni..

Kakzakie said...

Cantiklah... kalau kawan-kawan beli itu tanda +ve dan boleh teruskan...

DORAWANTAN said...

hye,

kain baju dr vietnam mmg cantik... tapi saya baru beli dr kwn2 opis.... pandai awk wat biz dekat2 raya nih yea..

ohh, awk suka berjalan yea? maybe saya boleh dptkan tips dr awk...

insyaAllah saya akan ke London & Paris thn depan...

(saya dh follow awk)

Rai said...

cantik lah..pandai jugak org vietnam buat baju kurung..takpe mula sikit2 dulu..kalau dah banyak order proceed je..saya pun start meniaga kecil kecilan..cari rezeki lebih utk anak2..chaiyok~~

Cho Zila said...

selamat berjaya.. moga diteruskan sampai bila2...
cantik2 belaka...

~aYu~ said...

Kakzakie : kawan-kawan byk support dgn beli.. terharu je dgn dorg..

DORAWANTAN : thanks follow saya. sy dan hubby kaki jalan tp dekat-dekat jela. wau bestnya gi london & paris.. ntah biler la sy dpt ke sana..

~aYu~ said...

Rai : mmg payah gak nak bisnes ni yer.. insyallah..

Cho Zila : tq yer.. hehe..

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

cantik² baju kurung ni,

mmg ramai yg g vietnam buat bisness kain/baju kurung ni..

Moga bisness semakin maju..

Liney said...

bagus2... sy pun tgh nak try2 market ni... tgh cari model utk pkai tudung2 yg sy nak jual...

~aYu~ said...

Liney : o ye ke? tak sabar nak tgk tudung yg liney jual. sy suka beli tudung online.. ;)

~aYu~ said...

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY : tq eija... insyaallah.