♥All About My Family, My Friend, Food, Hobby and We Are Also Love Travelling♥

Monday, July 23, 2012

Ceramah Agama Ramadhan Di Opis

Pening kepala. Arini sampai opis awal. Jam 7.30 pagi dah depan PC. Saja nak try masuk 7.30 pagi sbb bulan depan nak try la masuk 7.30 pagi.. WP1. Sbb kat opis baru ni terus kuar Jalan Mahameru, sure jem giler puye.

Tadi kat opis ada ceramah agama. Penceramah ustaz dari JAKIM. Ceramah berkaitan Ramadhan. 

Antara ceramahnya adalah jangan beli makanan/minuman kat orang yang tutup aurat. macam kat bazar ramadhan. Kalau ada yang jual tu tak pakai tudung dan ada yg sah-sah tak pose, jgn beli kat mereka ni. Sbb makanan tak berkat.

Hasad dengki yang dibenarkan dalam ISLAM ada dua iaitu hasad dengki pada mereka yg ada Al-Quran dan membacanya setiap hari dan juga hasad dengki pada mereka yang ada harta tp suka bersedekah.

Tak terpikir lak pasal tu.. selama ni main redah je beli.. ingat lagi tahun lepas kat pasar umah ada anak-anak dara ni jual air. mmg cantik rambut dorg. tp, jualan air mereka mmg laku la.


p/s : bukti aku tak tido dalam ceramah tadi. padahal mata ni dah kuyu dah.. hehe..


No comments: