♥All About My Family, My Friend, Food, Hobby and We Are Also Love Travelling♥

Tuesday, February 28, 2012

Selamat Tinggal Cayangku..

Selamat tinggal kawanku..
tak mudah aku pergi..
 bila wajahmu sentiasa dihati ini..


kete kesayanganku dah takde...... sgt sedih..
gambar kat atas tu, time bwk kete ni jumpa org 'used car'..
xleh nak wat muka sedih lak time tu..

 
ini la cayang aku..
kete pertama yang dibeli after setahun keje tahun 2005
first time amik gambar dgn kete ni
ni terpengaruh dgn pantang-larang la ni.. 

perodua myvi first edition yg mmg teerrrbaik!! ramai yg mengakuinya..
tak penah rosak tgh jalan (takat bateri kong, air bateri kering, abis minyak apala sgt kan.. huhu)
tak penah accident..
dah setel bayar...

kami ada dua kete
myvi ni kete aku, hubby pun ada kete dia
tp ktorg plan nak juat dua² kete
nak guna 1 kete je
sbb skrg ni hubby yg jd driver tkg antar dan amik aku dr opis
sejak bersalin kedua ni mmg jarang aku bwk kete
cuma gi dkt² je takat gi kedai atau umah mak
yg lain sume dgn hubby

 aku taktau samaada tindakan aku betul atau tidak
saat ni aku rasa menyesal jual kete ni
tp, sebab nak beli yg baru.. dapatla tampung sikit wat downpayment..

abah kata takpela..
kete lama² ni lambat laun dia wat hal gak..

umah pun bkn luas pun nak parking dua² kete dalam umah
satu kena letak luar, satu letak dalam

dah ada satu ni leh la letak kete kat luar
anak² leh main kat dalam 

wat masa ni guna satu kete jela
 

 
thanks cayang sbb setia berkhidmat dgnku selama 7 tahun ni..
menemaniku sepjg perjalanan Gombak - Putrajaya
dari aku single hingga dah anak dua ni..
mmg sgt sedih..
will miss u..
skrg ni pun dah mula rindu dgn kete ni..

pergorbanan yg berat tp terpaksa ku lakukan..

kalau cayang jumpa kita, jgn lupa hon tau.. hon kuat²..


hubby pun sedih
dah byk dia modified kete ni
sport rim tu baru tukar setahun 

arrghhh.. menyesal pun tak guna

moga kete baru nanti dapat mengubat jiwa lara ni..

tunggu kete baru
kete apa tu ekk?
ala.. kete biasa² jek.. 
huhu..
 

4 comments:

Nur Lavender said...

syg nye jual kete..huhu..xpe2, nnt bli keta besaq sket..hehe

~aYu~ said...

@Nur Lavender : mmg sedih dayah.. time tu mmg kena hati kering jela.. pejamkan mata ni..
kete yg baru ni takdela besar mana pun. beli yg termampu je. huhu

Kak Kay said...

Tukar keta apa lak Ayu, mesti yang besar n terkini punya....boleh le cik lah tumpang gi jenjalan nanti,

~aYu~ said...

@Kak Kay : kete biasa je cik lah.. besar skit jela..