♥All About My Family, My Friend, Food, Hobby and We Are Also Love Travelling♥

Wednesday, February 29, 2012

Aktiviti Weekend Di Kampung Johor

Sabtu lepas ktorg ke Johor sepupu hubby kawin. Majlis tu hari Ahad tapi MIL ajak tido kat kampung. 

Sebelum tu pegi kawan hubby kawin dulu kat dewan MPAJ. Sampai sana je ngam-ngam terus hujan lebat. kena la lepak lama sikit. Perut mmg tgh lapar.

pasangan pengantin yg sepadan


hijau.. hijau..

ayna..

my lovely daughters..

Lepak sana sampai kol 3 ptg.. dapat la lama-lama borak dgn kawan hubby dan bini memasing..

Biasala sure la jem kan.. letih kalau jalan jauh ni budak taknak tido atau tak reti dok diam dalam kete. Kakak Echa senang je leh buat hal sendiri. Yg si adik Ayna ni, puyela lasak dalam kete.kejap ke depan, ke kiri, kanan.. penat mama sayang oiii..

singgah jap umah makcik di Muar nak amik rice cooker.. MIL mintak tlg amik lak sbb nak kat kampung takde rice cooker..

kalau tak pikir kan kena antar rice cooker ni, mmg ktorg melantak dulu kat Sabar Awor.. hehehe..

sampai kampung kol 6 ptg..

sunyi je.. biasanya kalau balik kampung riuh rendah dgn suara budak-budak dan mak budak.. 

 kol 8 malam dah siap bentang tilam
lepak kat bahagian ruang dapur yg luas
yg baru renovate wat batu

hubby ajak gi jenjalan parit sulong. ada karnival utk Le Tour de Langkawi di Parit Sulong.. 

Malam tu ada pertandingan karaoke. tapi mmg best la. pentas, lighting dan sound system mmg power la..

Rata-rata malam tu ramai yg nyanyi rock.. bergegar pekan parit sulong..



geng dari PJ........
Parit Jalil.. hehe
mmg mantap la..
rock bebeh!!
 
dgn adik ipar yg follow sekali
tak bawak ayna sbb dia dah tido

awal lagi .. ktorg gi lepak kat batu pahat lak
pekena kuey teow kerang..

balik dah kol 12.30 malam
hubby tak larat dah mata dah kuyu nak drive
nasibla ada 2nd driver, adik ipar Emi yg sambung drive..
 ktorg sume tido sedar-sedar dah sampai
gelapnya..

3 comments:

Nur Lavender said...

kpg hubby akak kt parit sulung erk..teringat aritu kmi gi sana cari rangka askar australia..hehe..pastu siap merayap tgk wyg kt town batu pahat..hehe..:)

~aYu~ said...

@Nur Lavender : aah.. kat parit sulong. tula.. tgk hasfa masukkan gambar kat situ.. fames gak Parit Sulong ni yer.. ahaha..

AdanyaKauUntukku said...

sebut parit sulong tingat kat member duk parit jawa.....

dulu pernah gi kampung dia..
dia bawak gi parit sulung beli kopok