♥All About My Family, My Friend, Food, Hobby and We Are Also Love Travelling♥

Monday, September 5, 2011

Cer Citer Raya @ Johor - Part 4

Citer raya kedua (2 Syawal 1432H). Masih lagi di kampung. Pepagi dah bangun nak mandi. Awal mandi kalau kat kampung ni. Taknak tunggu lama nak mandi nanti nak mandikan anak² pulak. 

Lepas breakfast, hirup udara pagi yg segar di luar. Takdela segar mana pun sbb dpnnya jalan besar kenderaan lalu-lalang. huhu.. Hirup udara desa yang permai.. 

 di dpn surau

semangat patriotik

 hubby di depan teratak kampung kami
apa yer u all panggil hubby sayang aku ni?
safee sali? salikin jali? :)

Sambung lagi beraya. Tukar baju raya memasing.

Pose dgn gaya yg macam²..
ke mana saja, kamera ada di mana²..

Destinasi hari kedua, ke umah pakcik di Parit Yaani. Pakcik yg ni dorg panggil Wak Kambing. hehe.. hubby kata sbb ada janggut. teruk la tak baik tau..

 hubby dan anak²
dorg dah start meragam pulak
Echa sibuk nak balik sbb ada byk kucing keliling dia

bersama kak ipar yg nak ke kuala pilah
beraya di belah hubby dia pulak

kat sini mesti makan tengahari
menu sempoi tp sedap

 vrrrooooooommm..
tak lama lepas tu datang kumpulan rempit kampung ni..
apa yer org panggil? Baraan yer? maklumla jawa campuran..manala didedahkan dgn sume ni
kat belah hubby jela merasa benda² camni  

balik beraya kemas² nak balik KL
raya belah aku pulak

 kol 5 petang baru gerak balik KL
jalan tak jem kol 8 malam sampai Gombak
singgah umah family aku dulu

Duit raya kami anak-beranak
takleh tido apalagi kira duit raya la dgn Echa

Habis dah citer raya aku di kampung Johor. Seronok sgt. Tahun dpn raya dulu di belah aku. Suasana dia mesti tak sama macam tahun ni. Sbb tak ramai yg balik. Kena tunggu tahun 2013 baru dapat begini balik. Insyaallah.. moga makin bertambah ahli keluarga kami dan semua dipanjangkan umur dapatla kita berhimpun lagi.


4 comments:

Mama Miraki said...

nama yg paling polur jadi sebutan di kampunag SALIKAN JALI @SAFEE SALI...hahah..alah ada iras2kan...oklah tu...

Kak Kay said...

Ayu , banyaknya hasil kutipan duit raya, wah.. gaji bulan ni tak yah cocok le....

~aYu~ said...

Mama Miraki : yela tu.irasla sgt. huhu.
Kak Kay : tu duit bebudak masuk ke bank. duit mama still kena kuar dr bank. ehehe.

man said...

dulu syiling aje, sekarang wang kertas...