♥All About My Family, My Friend, Food, Hobby and We Are Also Love Travelling♥

Tuesday, August 9, 2011

Senyum Semua Dapat Bonus Yer


Sampai opis sume senyum-senyum ni. 
Senyum.. 
tak perlu kata apa-apa..
Alhamdulillah.. dapat gak bonus tahun ni.
Walaupun tak selebat macam company lain (ada juga yang tak dapat)
tapi bersyukur sekurang-kurangnya dapat gak kan.. bantu tambah-tambah belanja nak raya ni.

Kerajaan bersetuju membayar bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada 1.27 juta penjawat awam Persekutuan bulan ini.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kerajaan juga bersetuju memberi bayaran khas sebanyak RM500 kepada 590,000 pesara kerajaan.

Bonus dan bayaran khas ini akan dibuat pada pertengahan bulan ini yang melibatkan perbelanjaan sebanyak RM2 bilion.
* Utusan Malaysia

6 comments:

Mama Miraki said...

ayu...duit raya utl iki, ika n amir macam yg dalam gambar tu yea..hehehe

Mama Janet said...

sayangggggggggggggg PM.Ayu leh sambung shopping lg.duit yg ada tu habis2kan je

Acik said...

bonus! tq kerajaan! :)

Ayien Azreen said...

along nak duit raye... adik kena kasi duit raya kat kakak n abang tau... ekekekeke...

~aYu~ said...

mama miraki : opss.. klu camtu jumlahnya bole pokai.. :)
mama janet : yela.. time ni baru syg PM sesgt.
Acik : hehe.. alhamdulillah :)
Ayien Azreen : mestila. adik bagi, kakak kena bagi balik kat adik. haha.

Kak Kay said...

alhamdulillah, walaupun aku tak terlibat tapi tumpang gembira dengan keperihatinan PM. bersyukur lah dengan apa yang kita dapat, jangan sentiasa merungut tak cukup....