♥All About My Family, My Friend, Food, Hobby and We Are Also Love Travelling♥

Tuesday, August 23, 2011

Buat Gak Biskut Raya

Setelah tergendala aktiviti menggentel tepung cuti Sabtu Ahad lepas, malam tadi berjaya gak wat biskut faveret aku, Coklat Chip. Dah siap adunan Sabtu lepas, terperap dalam peti sejuk dkt 2 malam sampai nak keras. huhu..

Malam ni cuma tinggal buat bentuk dan bakar je. Sejak kawin tak penah miss wat biskut ni. Macam tahun lps masa preggykan Ayna dapatla wat byk² dapat 5 balang. Skrg ni dah malas nak wat adunan bebanyak dapat 2 balang je. Kalau rajin nak wat biskut cornflakes pulak. Tp, time ni mmg baby Ayna tak nak tido. Nasib baik ada hubby yg tlg jagakan. Si kakak, Echa balik je terus tido. Kalau tak, dia mesti nak kacau tolong . Adik ipar aku, Nana datang nak belajar wat biskut ni. Tp, sbb aku dah siap wat adunan, dia tolong bentukkan je.

masa utk membakar
main letak² jek
ni mmg ikut resipi mak sbb aku suka sgt
kalau mak puye stail, buat bulat² pastu penyek dgn garfu

hasilnya dapatla hampir dua balang
sambil letak dalam balang sambil makan
bole la nak bg puas hati ni dapat buat biskut mcm sebelum ni



5 comments:

Mama Janet said...

bawak balek kg cikit.jgn lupa

~aYu~ said...

bole je.. :)

Marina said...

eee sedap...coklat chip...selamat hari rayer!

Heidi Shafiq said...

nak rase sikit..

~aYu~ said...

Marina : selamat hari raya
Heidi Shafiq : dtgla umah.. hehe..