♥All About My Family, My Friend, Food, Hobby and We Are Also Love Travelling♥

Friday, July 29, 2011

Potluck Sambut Pose

Citer potluck lagi. Makan je kan.. Biasala sebelum Ramadhan, berpuasa, mesti ada buat makan-makan. Kali ni satu Jabatan yang buat. Seminggu sebelum tu dah edar senarai makanan yang kite nak bawak. Kalau dah ada list camtu, nanti orang taula kite bawak ke tak kan.. Tak adil lak kalau tak bawak.


buat di tingkat yg plg ekslusif utk Jabatan kami..
so, aksi potong-memotong, rewang takde gambar sebab buat di Tingkat 2
masak nasi, potong buah sume di sini sebab ada bos sumbang 3 kampit beras..
banyak tu nasik..

sebelum majlis bermula. urusetia pastikan sume beres..

makanan yg ada ..


banyak bawak ayam..
nasib baik lain menu..

ada Department yg sumbang sambal udang petai
dorang collect duit then bg sorg yg sudi masak
ok gak camni kan

sbb dah tulis kat list makanan tu nak bawak sayur campur, gagahkan jua masak pepagi sayur ni.. 
tak bawak kang risau takde sayur lak.. 
ada 2 orang je yg bwk sayur.. 

dessert.. sampai tak dapat rasa sebab banyak sgt

Bubur Cambodia khas dari Ketua Pengarah kami
tgh sakit gusi ni, yg ni je aku bole makan..

apam pokedot.. comey..

nasi beriani ayam

laksa..
ni pun dorg collect duit

ni bukan pramusaji yer.. huhu
kebetulan pakai baju hitam dan kain batik

majlis start dgn ucapan Ketua Pengarah
terharu beliau melihat menu yang sgt banyak..
tanda permuafakatan dan kerjasama sume.. yeaahh..

staf tak ramai 180 orang je..
so muatla nak himpun sume kat sini
memasing tak sabar nak makan

 masa makan..
beratur pjg nk amik makanan

my klik

sbb gusi sakit dan bengkak, makan pun tak lalu
tp amik gakla makanan nak rasa skit
nasi sikit lauk je yg penuh

sume dah selesai makan apalagi masa untuk tapau.. bungkus bawak balik
bagus urusetia sediakan plastik dan getah..
aku cuma tapau nasi beriani ayam sbb xsempat nak rasa

1 comment:

Mama Miraki said...

Ayu...ehehhe tu sakit gusi tu makan banyak tu...agak2 kalau tak sakit gigi..banyak mana makan tu...hehehe