♥All About My Family, My Friend, Food, Hobby and We Are Also Love Travelling♥

Wednesday, February 23, 2011

Cucur ala Chef Wan

Entry pasal makan lagi. Saja je nak merapu kat sini.

Bestnya penat-penat balik kerja makanan dah terhidang depan mata kan.. Biasanya kalau dok umah dgn parents atau ada pembantu rumah leh la merasa sume tu. Balik je tinggal ngap...

Balik keje ptg semalam puyela lapar sbb tghari tak makan nasi. Rasa macam nak ajak hubby gi makan kat Taqwa atau masak maggi ke. Biasanya sebelum amik Echa kat umah nenek dia, aku akan mandi dulu sbb senang leh terus kuar mana-mana pastu. 

Masuk umah tgk dia tgh membancuh tepung. Hubby buat cucur. Suka kalau dia buat sbb sedap lagi dr aku wat. Menyampah je korg dgr ekk dok puji hubby sendiri ni. Lantakla sape lg nak puji kan kalau tak wife sendiri. Bagi la sokongan dan pujian sikit lagi semangat dia nak wat selalu.


sedang membancuh tepung..
chef wan ni taknak muka dia dipaparkan.. 
dia kasi tunjuk perut jek.. hehe..

 ni dia cucur yg dah siap dicicah dgn sos..
rangup dan sedap..
kejap je dah abis ktorg makan berdua..

4 comments:

Mama Janet said...

kenapa leper2 cekodohnya.Nek kerepek namanya

Ayien Azreen said...

cucur yg leper dan rangup la baru cedapppp... kalo aril pun cari yg camtuh tambah2 lak yg hangit... wakakakaka

Kak Kay said...

Ayu, itu la suami mithali namanya.pandai wat cekodok pun jadi la.... jangan pandai makan ce..KODOK aja dah le...
Ayien, bab makan cekodok mmg aril suka yang hangit2 n leper kan .tapi bab makan yang lain[ EHEM..EHEM..] dia tak suka yang leper2 kan... apa lagi hangitttt....hihihi...

Ayu said...

tuan chef ni ckp "sukahati akula resipi aku kan.. haha.. tp mmmg suka yg rangup2.. syok makan kejap je abis.