♥All About My Family, My Friend, Food, Hobby and We Are Also Love Travelling♥

Thursday, January 6, 2011

Main masak-masak

Isnin lepas cuti. Saja apply cuti tahun baru ni. Jiran2 pun taye cuti ke arini? Aku jwb jela "aah.. antar anak sekolah.. hahaha..". 

Teringin lak nak masak. Nak masak apa yer? Hmm.. bila baca blog Pn Ayien psl masak lemak udang daun asam gelugor tu terus tekak ni nak makan camtu. Ckp dgn hubby lepas breakfast.  Arini nak masak lemak udang pucuk paku la. Ganti pucuk paku la. Mana pulak nk cari daun asam gelugor kan.. Hubby kata jom gi pasar.




 Bahan-bahan utk masak lemak udang pucuk paku.. First time mematahkan daun pucuk paku.. geli..

Dah siap pun.. Letak skit asam keping kasi masam2..
Abis licin dimakan begitu saja.


Goreng ikan sardin. Skrg ni rasa boring makan ayam. 
Tu jela menu pd ari Isnin lepas..
time cuti je la baru dpt masak..
ari lain malas baik makan umah mak je.. huhu..

4 comments:

Ayien Azreen said...

kaler kunin tuh nampak mantop...

Kak Kay said...

Ayu kelakar lah cik lah tengok ikan goreng ayu tu, cam ikan mengeliat, kejang aja... hihihi....

Mama Miraki said...

ada orang tu kan dia masak lemakpucuk paku...sekali bila dah masak...nak senduk ler sayur tu kan..tetiba nampak pulak "makhluk" yang berwarna hijau seakan2 daun pucuk paku tu...rupanya ulat daun hijau tu...so baung ler semangkuk sayur tu...geli geleman...hehehehe...so siapakan "orang itu"

Mama Janet said...

Sedap ke ayu gandingan udang n pucuk paku.Lum pernah cuba, sbb trauma ler dgn sayur2 daun sbb biasa ada makhluk asing bak kt mama miraki.mmng dh lama tak beli sayur daun.Kak Kay ikan tu nmpk kejong mesti masih sejuk dah digoreng