♥All About My Family, My Friend, Food, Hobby and We Are Also Love Travelling♥

Saturday, January 29, 2011

Air Gula Yang Sedap

Smlm gi klinik sbb ada MGGT test atau ujian kencing manis. Yaarrkk.. 2 hari tak lalu nak makan manis2 sbb takut sgt result positif. Ni kali kedua aku kena minum. Masa time echa dulu mmg dh tau kena minum sbb 7 bulan berat naik 20kg. Tp, yg ke-2 ni 7 bulan baru naik 6 kg. Kena minum gak sbb berat naik mendadak dalam sebulan naik 4 kg. Terbeliak mata aku tgk misi tulis dgn pen merah. Tp, tak puas ati sbb penimbang kat klinik tu tak betul. Dorg dh guna mesin penimbang baru yg digital puye. Selama ni dorg guna yg jarum ok je. Sama je dgn penimbang kat umah. Dua kali kena timbang dgn misi tp sama je bacaan dia.

Malam sebelum tu kena puasa dulu selepas jam 10 mlm. Kol 6.00 ptg dh ajak hubby makan kat taqwa. Tp, hampeh je. Kol 10.30 mlm aku makan gak sbb tak tahan tgk ayam panggang yg dibuat oleh adik. Sedap sesgt. Tangguh puasa kol 11 malam baru start. huhu..


Appointment kol 8 pagi tp sampai kt klinik kol 7.30 pg. waahh.. dapat no giliran pertama. Mula2 kena amik darah dulu. Tu pun dh saspen sbb aku rasa perut ni penuh sgt dgn ayam panggang yang manis malam tadi. Bacaan kat mesin tu tunjuk 4.1. Kira okla jgn sampai 5 - 6. Pastu terus amik cawan yg ada air gula.

 Nasib baikla cawan dia kecik je. Kalau macam botol air mineral, leh 
muntah kot..

 
Baca doa dulu sebelum minum dan bayangkan dulu rasanya.. Aikk.. takde la manis sesgt. Tp boleh buat tekak loya gak la. 

Pastu kena tnggu 2 jam kt situ. Kena puasa lagi. Puyela boring. Nasib baikla ada kakak2 yg suka berborak. Kol 10.30 pg amik bacaan kedua. Lagi la suspen. Alhamdulillah.. bacaan kali ni tunjuk 5.6. Confirm takde kencing manis. Syukur... Dgn muka hepi aku kuar dr klinik dan terus kol kt hubby balik nanti beli durian yer. Dah seminggu nak makan tp kena tahan dulu... Durian.. durian.. huhu..

No comments: